کد خبر: ۲۵۳۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۸ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۳

ایرنا: منابع خبری ترکیه روز چهارشنبه به نقل از یکی از مقامات ارشد این کشور که نام او را فاش نکردند، نوشتند: مسوولان شبکه اجتماعی توییتر در پی دیدار با مقامات ترکیه، موافقت خود را با مسدود کردن برخی از صفحه های این شبکه اجتماعی که مطالبی علیه مقامات ترکیه در آن منتشر شده بود، اعلام کردند.

وی گفت: این شبکه اجتماعی در پی شکایات صورت گرفته برخی از صفحات خود را مسدود خواهد کرد ولی نسبت به پرداخت مالیات و گشودن دفتر در ترکیه توافقی به عمل نیامده است.

او در ادامه گفت: دو طرف در مورد ادامه مذاکرات به توافق رسیدند.

براساس این گزارش ، مسوولان شبکه اینترنتی ˈتوییترˈ که به فرار مالیاتی در ترکیه متهم شده اند روز گذشتبه با ˈ عبدالله گل ˈ رییس جمهوری این کشور دیدار و گفت وگو کردند.

مسوولان این شبکه اجتماعی پس از دیدار با مقام های دولتی ترکیه و متهم شدن به فرار مالیاتی ، با گل در کاخ ریاست جمهوری ترکیه و در پشت درهای بسته دیدار و گفت وگو کردند.

مسوولان شبکه اجتماعی توییتر روز دوشنبه گذشته با هدف گفت وگو با مقام های ترکیه درباره فعالیت این شبکه در چارچوب قوانین یک شرکت تجاری وارد آنکارا شدند.

ˈکولین کوراول ˈ معاون شبکه اجتماعی توییتر و مسوول سیاست های بین المللی این شبکه ریاست این هیات را بر عهده دارد و قرار بود با مسوولان شورای عالی فناوری و نیز شورای فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی ترکیه دیدار و گفت وگو کند.

مسوولان توییتر با بررسی قوانین ترکیه راه های فعالیت این شبکه اجتماعی را در این کشور در قالب یک شرکت تجاری بررسی خواهند کرد.

در پی عملیات مبارزه با فساد مالی و ارتشا در 26 آذر ماه گذشته از سوی پلیس و قوه قضاییه استانبول و دستگیری شماری از منتسبان به دولت ترکیه و متعاقب آن افشاگری ها علیه دولت اردوغان، بسیاری از نوارهای صوتی منتسب به مقامات دولتی در شبکه های اجتماعی منتشر شد و دولت آنکارا در جهت امنیت ملی ترکیه دستور مسدود شدن شبکه اجتماعی توییتر را صادر کرد.

به رغم حکم دادگاه آنکارا در زمینه غیر قانونی بودن ممنوعیت دسترسی به توییتر، دولت آنکارا از لغو دستور دسترسی به توییتر ممانعت کرد و در پی آن، دادگاه قانون اساسی ترکیه هفته گذشته با صدور حکمی خواستار رفع ممنوعیت این شبکه اجتماعی شد.

ˈرجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه روز گذشته نیز بار دیگر از رفع ممنوعیت دسترسی کاربران به شبکه اجتماعی ˈ توییتر ˈ در این کشور انتقاد کرد و گفت : این شبکه اجتماعی امنیت ملی ترکیه را هدف قرار داده است.

نخست وزیر ترکیه در سخنانی در استانبول گفت :من به رای دادگاه در خصوص رفع ممنوعیت توییتر احترام نمی گذارم چرا که این شبکه اجتماعی ابزاری برای حمله به ارزش های ملی ، مقدس و امنیت ملی ترکیه است.

نخست وزیر ترکیه به پرداخت نشدن مالیات توسط شبکه های اجتماعی همچون توییتر ، فیس بوک و یوتیوب در این کشور اشاره کرد و ادامه داد: مطمئن باشید از این شبکه های اجتماعی همچون دیگر شرکت های خارجی مالیات دریافت خواهد شد.
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"