کد خبر: ۲۵۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو، واحد کاهش بنزن در پالایشگاه تهران در حال طراحی است.

طرح کاهش بنزن در پالایشگاه تهران اجرا می شود

به گزارش خبرخودرو، واحد کاهش بنزن در پالایشگاه تهران در حال طراحی است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور گفت: این واحد به منظور افزایش کیفیت بنزین تولیدی پالایشگاه تهران در حال طراحی پروژه ای است که پس از اجرای آن مقدار بنزن موجود به کمتر از میزان مجاز خواهد رسید.

سعید محجوبی با بیان اینکه هم اکنون بنزین تولیدی شرکت پالایش نفت تهران نزدیک به استانداردهای بنزین پاک است، افزود: گوگرد موجود در بنزین تولیدی این پالایشگاه با یورو ٤ مطابقت می کند و حتی بهتر از آن است، اما میزان بنزن موجود در آن هنوز به سطح استاندارد یورو ٤ نرسیده است.

وی با اشاره به کاهش بیشتر آلودگی هوا و محیط زیست پس از اجرای این پروژه اظهار امیدواری کرد: با کامل شدن پروژه بنزین سازی پالایشگاه در آینده شاهد تولید بنزین با کیفیت یورو ٤ در این شرکت خواهیم بود.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر در این پالایشگاه روزانه ٦,٥ میلیون لیتر بنزین با گوگرد بسیار کم و ١٢ میلیون لیتر گازوئیل در حد یورو ٥ در حال تولید است.

طرح افزایش بنزین پالایشگاه اصفهان تکمیل می شود

وی همچنین به پروژه افزایش کیفیت بنزین پالایشگاه اصفهان اشاره کرد و گفت: این پروژه تا پایان خرداد ماه امسال تکمیل و پس از بارگیری کاتالیست به مدار بهره برداری خواهد رسید.

محجوبی اظهار کرد: هم اکنون در شرکت پالایش نفت اصفهان روزانه ١٢ میلیون لیتر بنزین و ٢١ میلیون لیتر گازوئیل تولید می شود که با به بهره برداری کامل از این پروژه، کل تولید بنزین شرکت با کیفیت یورو ٤ تولید خواهد شد.

شرکت پالایش نفت اصفهان در نیمه دوم سال گذشته توانست بخشی از بنزین تولیدی خود (در حدود ٣,٥ میلیون لیتر) را در حد بنزین پاک تولید و توزیع کند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"