کد خبر: ۲۵۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۳
گروه بین الملل: تاتا موتورز برنامه ساخت نسخه دیزلی خودروی کوچک نانو را لغو کرده است.

تاتا، نانوی دیزلی تولید نمی کند

گروه بین الملل: تاتا موتورز برنامه ساخت نسخه دیزلی خودروی کوچک نانو را لغو کرده است.

به گزارش خبرخودرو، این تصمیم گیری غافلگیرکننده است چرا که مشتریان زیادی در انتظار این خودرو بوده اند. اما این خودروساز ادعا می کند تغییر تمایل مشتریان به خودروهای بنزینی یکی از دلایل این تصمیم گیری بوده است.

هم چنین تاتا موتورز بر این باور است که در این برهه زمانی نانوی دیزلی به خاطر تکنولوژی گرانش از نظر تجاری برای بازار هند با دوام نیست. این نسخه از نانو باعث افزایش قیمت 4980 دلاری می شود که این خودرو را در رقابت با خودروهایی مانند هیوندای ائون و شورلت اسپارک قرار می دهد. به علاوه، کاهش قیمت بنزینی و افزایش هزینه های دیزل باعث شده مصرف کنندگان بر خودروهای بنزینی تمرکز کنند و در نتیجه فروش کلی خودروهای دیزلی کاهش یافته است.

تاتا موتورز با برنامه تولید کم مصرف ترین خودروی کشور، روی تکنولوژی خط مشترک تزریق مستقیم گرانی کار می کرد که منبع آن تامین کننده قطعات آلمانی اش، بوش بود. هم چنین انتظار می رفت نانو دیزلی این شکاف را پر کند و در زمینه بهره وری سوخت و سواری شهری تبدیل به محصولی با ارزش برای مشتریان بالقوه شود.

یکی از سخن گویان تاتا موتورز گفت: " ما در هر زمانی روی مجموعه ای از پروژه ها کار می کنیم و اکنون تکنولوژی دیزلی ما آماده است. نانو برندی مهم باقی می ماند و ما به طور مداوم به ارزیابی بهترین نسخه های مناسب بازار آن ادامه می دهیم. اما با توجه به تغییر دینامیک قیمت سوخت در کشور مستقیما روی اعلام زمان عرضه این خودرو در بازار تمرکز نکرده ایم."

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"