کد خبر: ۲۵۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : با روند کنونی قیمتها و اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه قطعا قیمت خودرو نیز افزایش خواهد یافت.

لزوم بازنگری نظام تولید و مهندسی مجدد در صنعت خودرو

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : با روند کنونی قیمتها و اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه قطعا قیمت خودرو نیز افزایش خواهد یافت.

امیر حسن کاکایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : البته شرکتها در سال جدید برای جلوگیری از افت فروش و تثیت قیمت خودرو باید در جهت کاهش هزینه تولید و افزایش بهره وری به طور جدی تلاش نمایند.

وی  با اشاره به عدم گنجایش و کشش بازار نسبت به افزایش قیمت خودرو تصریح کرد : هر چند خودروسازان در سال جاری با توجه به افزایش هزینه ها ناگزیر به افزایش قیمت خواهند بود اما دولت تلاش دارد تا قیمت خودرو در سال جدید نیز ثابت بماند .

وی اظهار داشت : با توجه به موارد ذکر شده ، به نظر می رسد که افزایش قیمت خودرو صورت خواهد گرفت اما این افزایش متناسب با نرخ تورم نخواهد بود چرا که به جای جبران هزینه ها ، شرکتها بیشتر متضرر خواهند شد.

وی ضمن تاکید بر افزایش بهره وری در صنعت خودرو افزود : خودروسازان در سال جدید باید نسبت به بازنگری نظام تولید و مهندسی مجدد در شرکتها اقدام کنند چرا که بهره وری در صنعت از راههای مختلفی افزایش می یابد و یکی از این اقدامات تعدیل و تغییر ساختار سازمانی شرکتهای خودروساز است.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در ادامه ضمن تاکید بر لزوم نوسازی ابزار و تجهیزات تولید در شرکتهای خودروساز و قطعه سازی کشور تصریح کرد : متاسفانه در حال حاضر بسیاری از تجهیزات تولیدی دربسیاری از واحدهای خودروسازی و قطعه سازی فرسوده شدند و این مساله موجب کاهش کیفیت تولید و بهره وری در این حوزه از صنعت شده است.

کاکایی گفت : تاکید و تلاش نسبت به ارتقاء بخش های نرم افزاری و سخت افزاری در صنعت خودرو از ضروریات امروز خودروسازی کشور است و برای ارتقاء بخش سخت افزاری نیز قطعا نیازمند نقدینگی خواهیم بود .

وی با اشاره به برنامه شرکتهای خودروساز نسبت به افزایش تولید در سال جاری اظهار داشت : قطعا  افزایش تولید و رسیدن به مقیاس اقتصادی ، بهره وری در صنعت خودرو را نیز افزایش خواهد داد اما تنها رشد تولید برای دستیابی به بهره وری کافی نیست و باید جهش جدی در بهره وری در صنعت خودرو صورت گیرد.

وی همچنین به حرکت های خوب خودروسازان در 10 سال گذشته در خصوص کیفیت در تولید پرداخت و گفت : هر چند در سال های گذشته با نوسازی تجهیزات تولید ، کیفیت و بهره وری درت ولید روند رو به رشدی داشت اما امروز با مستهلک شدن همین تجهیزات متاسفانه کیفیت تولید و بهره وری در شرکتهای خودروساز و قطعه ساز با افت مواجه شده است.

این کارشناس صنعت خودرو افزود : البته چنین حرکتی در راستای نوسازی در این صنعت ، نیازمند مدیریت صحیح نقدینگی در صنعت خودرو است تا شرکتها به نحوی بتوانند هزینه ها را جبران نمایند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"