کد خبر: ۲۵۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : انتظار می رود با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها ، دولت به بخش هایی از جمله حوزه حمل و نقل ، سلامت و تولید که به دلیل این سیاست اقتصادی متضرر می گردند توجه ویژه ای نماید .

چرخه تولید خودروهای سبز در داخل کشور باید با حمایت دولت توسعه یابد

به گزارش خبرخودرو ، عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : انتظار می رود با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها ، دولت به بخش هایی از جمله حوزه حمل و نقل ، سلامت و تولید که به دلیل این سیاست اقتصادی متضرر می گردند توجه ویژه ای نماید .

اسماعیل جلیلی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرخودرو ، تصریح کرد : در صورت افزایش قیمت حامل های انرژی ، میزان تقاضا برای استفاده از حمل و نقل عمومی افزایش می یابد که باید در این راستا به انتظار مردم برای دریافت این خدمت عمومی پاسخ مناسبی داده شود که این موضوع قطعا با توسعه ظرفیت حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس ، ون و تاکسی ها امکانپذیر است.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی افزود : با توجه ویژه به حوزه حمل ونقل عمومی ونوع تکنولوژی به کار رفته در آن ، می توان مصرف سوخت در کشور را بهینه ساخته و کاهش داد تا توسعه حمل و نقل عمومی برای استفاده کنندگان ، کارفرمایان و دولت با صرفه اقتصادی همراه باشد.

وی با اشاره به اهمیت به کارگیری تکنولوژی های جدید در حوزه تولید خصوصا صنعت خودروسازی اظهار داشت : در بحث تولید به خصوص در صنعت خودرو سازی باید از تکنولوژی هایی با رویکرد انرژی کمتر و پاک تر استفاده شود و به عبارتی اهتمام ویژه ای به تولید خودروهایی با سوخت سبز صورت گیرد .

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود : رویکرد بعدی ، سوخت مصرفی خودروهاست که در این راستا باید سایر سوخت ها جایگزین سوخت فسیلی گردد و اگر همچنان سوخت فسیلی مورد استفاده قرار می گیرد باید با تغییر تکنولوژی به سمت سوختی با حداقل آلایندگی حرکت کرد .

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت : در بحث اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها باید مدیریت جامع در رابطه با قانون حامل های انرژی و تاثیرات زیست محیطی و همچنین رشد اقتصادی آن صورت گیرد که در این راستا مصرف انرژی نیز بهینه گردد.

جلیلی در ادامه افزود : در صورتی که با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها کیفیت سوخت مصرفی همچنان بر پایه قبلی باشد و قیمت تمام شده محصول نیز افزایش یابد این سیاست اقتصادی نه تنها موثر نیست بلکه هزینه ها وخسارت هایی را وارد خواهد کرد ،  به طوری که هزینه های اجتماعی ایجاد شده برای دولت به مراتب از عایداتی که از این راه کسب خواهد کرد بیشتر است .

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید به حمایت دولت از تولید داخل به ویژه صنعت خودروسازی اظهار داشت : دولت باید خودروسازانی را که از تکنولوژی مناسب استفاده می کنند را مورد حمایت تسهیلاتی قرار دهد و به واسطه آن چرخه تولید خودروهای سبز در داخل کشور توسعه یابد و به سمت مصرف انرژی پاک پیش روند تا صنعت خودوسازی کشور قابلیت وقدرت رقابت در بازارهای جهانی را بدست آورد.

جلیلی در خاتمه با اشاره به کسادی بازار صادرات خودروی ساخت داخل تصریح کرد : یکی از دلایلی که خودروهای تولیدی در کشور تنها به مصرف داخل می رسد عدم به کارگیری تکنولوژی هایی است که صرفه های اقتصادی را در پی دارد و به همین دلیل تقاضایی برای  خودروهای با آلایندگی بالا قطعا وجود ندارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"