کد خبر: ۲۵۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به مشکلات توزیع آرم های طرح ترافیک گفت : در سال اینده معاونت حمل و نقل ترافیک طرحی را در خصوص نحوه توزیع آرم طرح ترافیک ارایه می دهد که قطعا با اجرای این طرح مشکلات و تبعیض ها از بین خواهد رفت .

مسئولان برخی رسانه ها مانع رسیدن خبرنگاران به سهمیه طرح ترافیک می شوند

به گزارش خبرخودرو، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به مشکلات توزیع آرم های طرح ترافیک گفت : در سال اینده معاونت حمل و نقل ترافیک طرحی را در خصوص نحوه توزیع آرم طرح ترافیک ارایه می دهد که قطعا با اجرای این طرح مشکلات و تبعیض ها از بین خواهد رفت .

در پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که با نطق پیش از دستوری درخصوص شعار سال 93 و فرمایشات مقام معظم رهبری آغاز شد ،  پس از نطق که توسط ناصحی، عضو شورای شهر تهران ایراد شد، سیدجعفر تشکری هاشمی ، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران به ارایه گزارشی درخصوص صدور آرم طرح ترافیک پرداخت .

تشکری هاشمی:دربرنامه 5ساله محدوده های پاک زیست محیطی در شهر ایجاد می شود

تشکری هاشمی با بیان اینکه در طول هفت سال گذشته شهرداری تهران به دنبال تحول زیربنایی و حقوقی در خصوص ارم طرح ترافیک بوده است، گفت: بر همین اساس تمامی کارها مبتنی بر انجام هرچه بهتر روند ارایه طرح ترافیک صورت گرفته است که خوشبختانه به نتایج خوبی نیز رسیدیم.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت های ما مبتنی بر فناوری بوده است، اظهار کرد: در ابتدای کار مراجعات شهروندان برای دریافت آرم طرح ترافیک به صورت حضوری بود که چندصدهزار نفر به واحد مربوطه مراجعه می کردند . این مراجعات حجم بسیار زیادی از مدارک و مستندات به منظور کنترل اطلاعات مردم را در انبارهای شهرداری تهران بایجاد کرده بود. از سوی دیگر کنترل های صورت گرفته به صورت دستی صورت می گرفت که کار را بسیار سخت می کرد، اما در طول سالهای گذشته شهرداری تهران تلاش کرد تا با نظام امتیازبندی به صورت کاملا مکانیزه این مشکلات را برطرف کند .

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی به ماشین های که وارد محدوده طرح ترافیک می شدند می پرداخت، افزود: کنترل این گونه ماشین ها کار بسیار دشواری برای پلیس و شهروندان بود. به همین دلیل نظامی را طرح ریزی کردیم تا مشکلات، تبعیض و اعمال قدرت در این زمینه را از بین ببریم . امروز ما کنترل مکانیزه طرح ترافیک در بیش از 106 معبر ورودی و خروجی با آخرین تکنولوژی های دنیا را داریم و ضمن رفع مشکلات گذشته توانستیم بانک اطلاعاتی از خودروهای سطح شهر تهران تهیه کنیم و در این راستا نظارت خوبی را در سطح شهر انجام دهیم .

وی یکی از اتفاقات خوب در سالهای اخیر را تغییرشکل محدوده طرح ترافیک از حجمی به صورت کیفی عنوان کرد و گفت: در همین راستا ، می توانیم بگوییم که یک محدوده زیست محیطی در سطح شهر تهران داریم که این موضوع به دلیل کیفی کردن محدوده طرح ترافیک است. جای خوشحالی است که در برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران محدوده های پاک محیط زیستی مشخص شده اند و اینکه چگونه این محدوده ها را عاری از انواع الاینده های زیست محیطی بکنیم .

مسجدجامعی: سیاست های توضیع آرم تشریح شود

در ادامه جلسه احمد مسجد جامعی ریاست شورای شهر تهران در واکنش به صحبت های جعفر تشکری هاشمی گفت: بحثی که در اینجا مطرح است درواقع بررسی سیاست های توزیع ارم طرح ترافیک است که باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد .

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید سیاست های توزیع آرم طرح ترافیک به صورت کامل و شفاف بیان شود گفت: باید درخصوص توزیع آرم های طرح ترافیک تصمیم گیری صورت گیرد . باید مشخص شود که سیاست های توزیع کارت چگونه است و نقش شورا در این زمینه چیست ؟

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران نیز در پاسخ به صحبت های احمدمسجدجامعی گفت: سابقه توزیع آرم های طرح ترافیک در کشور ما به شورای انقلاب بر می گردد که آن زمان این نهاد این مسولیت را بر عهده داشت و در آن زمان نیز آرم ها مربوط به گروه های خاص اجتماعی می شد.

وی با بیان اینکه در سی سال گذشته ما تجارب خوبی را در خصوص توزیع ارم های طرح ترافیک داشته ایم اظهارکرد: در سالهای گذشته ارم های طرح ترافیک به گروه های مختلفی از جمله وزارت خانه ها و دستگاهای دولتی ، نهادها و سهمیه بگیران و همچنین شهروندان و شرکت های خصوصی داده شده است .

وی توضیح داد : معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز تلاش کرده کمترین مداخله را در خصوص سهمیه بگیران داشته باشد. برای شهروندان عادی نیز بر همین روال مقرر شد تا با مراجعه به سایت مربوط اطلاعات خود را ثبت کند تا معاونت حمل ونقل و ترافیک پس از بررسی اطلاعات آنها و براساس امتیازاتی از جمله قرارگیری منزل و محل کار در محدوده طرح ترافیک و حساسیت شغل است، آرم طرح ترافیک را در اختیار آنها قرار دهد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درباره تبعیض صورت گرفته نسبت به خبرنگاران بیان کرد: ارایه ارم طرح ترافیک به خبرنگاران براساس میزان مشخصی است که برای هر رسانه در نظرگرفته شده است . وجود مشکلاتی در برخی رسانه ها و خبرگزاری ها چنین مسائلی را ایجاد کرده به طوری که مسوولان این رسانه ها به جای اینکه ارم طرح ترافیک را به خبرنگاران بدهند ارم ها را در اختیار مدیران مسوول ، سردبیران و کسانی قرار می دهند که از ان استفاده ای نمی کنند. ما نیز به چنین موضوعی اعتراض داریم .

جعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه چهارمیلیون خودرو در تهران وجود دارند که از این میزان 100 هزار نفر ارم طرح ترافیک دریافت می کنند، گفت: از 100هزار آرمی که توزیع می شود حدود 9 الی12 هزار آرم در اختیار آژانس ها ، 4 هزار آرم به وانت بار ها ، 10 هزار آرم به خانواده شهدا ، جانبازان و معلولان و بیش از 5 هزار آرم نیز به خبرنگاران به اختصاص داده می شود.

وی افزود: از سوی دیگر هزینه ای که از جانبازان ، معلولان و خانواده شهدا دریافت می شود تنها پول چاپ و برچسب این آرم است که در واقع به نوعی رایگان است .

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از اختصاص سی هزار آرم طرح ترافیک به وزارت خانه ها و دستگاه های دولتی خبرداد و گفت: امیدواریم بتوانیم با ثابت کردن این عدد به محیطی زیستی پاک در سطح شهر تهران برسیم .

وی تاکید کرد : در سال اینده معاونت حمل و نقل ترافیک طرحی را در خصوص نحوه توزیع آرم طرح ترافیک ارایه می دهد که قطعا با اجرای این طرح مشکلات و تبعیض ها از بین خواهد رفت .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"