کد خبر: ۲۵۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو، وزیر نفت در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری وزارتخانه های نفت و کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت : مصرف انرژی در ایران، خارج از قاعده است و این معضل، صرفا با اعمال سیاست های قیمتی حل نخواهد شد.

تصمیم برای نوسازی ١٧ هزار اتوبوس

به گزارش خبرخودرو، وزیر نفت در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری وزارتخانه های نفت و کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت : مصرف انرژی در ایران، خارج از قاعده است و این معضل، صرفا با اعمال سیاست های قیمتی حل نخواهد شد.

تصمیم برای نوسازی ١٧ هزار اتوبوس در متن تفاهمنامه

زنگنه خطاب به شهردار تهران که در این مراسم حاضر بود، از آمادگی وزارت نفت برای حمایت از طرح ها و پروژه های مرتبط با نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، برقی کردن اتوبوسها، حرکت به سمت خودروهای هیبریدی و حتی بهبود ناوگان وانت بارها و موتورسیکلت ها خبر داد و گفت: نوسازی ناوگان، جدا از اینکه منجر به کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف انرژی می شود، چهره شهر را دگرگون می کند و بی شک، تغییر و تحول های مثبت در شهر می تواند به تقویت روحیه مردم و ایجاد حس شادابی در شهر کمک کند.

زنگنه با اشاره به برنامه ریزی برای نوسازی ١٧ هزار اتوبوس بر مبنای تفاهمنامه وزارت نفت و وزارت کشور، افزود: استفاده از ناوگان مطلوب و تجهیزات خوب، به معنای احترام گذاشتن به مردم است و وزارت نفت از این اقدامات حمایت می کند.

٢٠٠ تا ٣٠٠ جایگاه CNG تک پمپی راه اندازی می شود

زنگنه حضور شهرداران کلانشهرها را در این مراسم غنیمت دانست و از آنها برای راه اندازی جایگاه های CNG تک پمپ به منظور صرفه جویی در زمان، مکان و انرژی مساعدت طلبید.

وی با بیان اینکه این گزینه، می تواند به جای استفاده از چند هزار هکتار زمین جهت راه اندازی جایگاه های بزرگ مطرح باشد، گفت: قرار است ٢٠٠ تا ٣٠٠ نقطه برای استقرار چنین جایگاه هایی بررسی و تعیین شود که  اجرایی شدن این موضوع می تواند در کاهش مصرف انرژی و مدیریت زمان موثر باشد. 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"