کد خبر: ۲۵۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
خبرگزاری ایسنا: گروهی از جهانگردان که توانستند با پرداخت هر نفر ۳۰۰۰ دلار در سفری پنج ساعته رویای خود را برای سفر به قطب جنوب محقق کنند از تجربه سفر خود به این منطقه شگفت‌انگیز سخن می‌گویند.

به گزارش ایسنا  به نقل از ریلکس نیوز، این جهانگردان در سفری کوتاه که تنها پنج ساعت به طول انجامید با هواپیما به قطب جنوب رسیدند و در میان یخچال‌های طبیعی قطب قدم زدند و بدین ترتیب رویای سفر به قطب جنوب به عنوان یک مقصد توریستی جدید برای آنها محقق شد.

«جان ریس»، 81 ساله که همراه همسر 73 ساله‌اش به این سفر رفته گفت: سفر به قطب جنوب رویای من و همسرم بود.

وی افزود: دو سال پیش برای سفر به قطب جنوب ثبت‌نام کردیم که به دلیل استقبال زیاد نتوانستیم در این سفر شرکت کنیم اما نام ما در فهرست انتظار قرار گرفت و امسال از ابتدای سال اقدام به ثبت نام کردیم و بالاخره موفق شدیم به قطب برویم.

جهانگردان در این سفر از جزیره «کینگ جورج» واقع در مجمع الجزایر «شت‌لند جنوبی» دیدن کردند. آنها همچنین از دهکده کوچک «وییالاس استریاس»، متعلق به خاک شیلی که تنها 64 نفر سکنه دارد بازدید کردند. در اطراف این دهکده که به شهر ستارگان مشهور است همچنین کلونی‌های پنگوئن‌ها زندگی می‌کنند. قطب جنوب سالانه بیش از 30 هزار جهانگرد را می‌پذیرد و این سفرها معمولا در ماه نوامبر تا مارس که مشکلی برای فرود هواپیما روی دریای یخ زده وجود ندارد، انجام می‌گیرد.

«نیکولاس پالسن»، قائم مقام مدیر بازرگانی هواپیمای شیلی که ارائه دهنده پروازهای داخلی و خارجی است می‌گوید: صنعت جهانگردی قطب جنوب سالانه سه درصد افزایش می‌یابد که بیشتر بازدیدکنندگان آن را جهانگردانی از کشورهای آمریکا، استرالیا، چین،‌ روسیه و برزیل تشکیل می‌دهند.

وی افزود: از آنجا که تغییرات جوی قطب جنوب را تهدید می‌کند، رشد توریسم در این منطقه سبب آشنایی بیشتر مردم با این منطقه ارزشمند و حیاتی شده و افراد بیشتری برای نجات آن ابراز علاقه می‌کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"