کد خبر: ۲۵۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
خبرگزاری ایسنا: یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در کسب و کاری که به راه می‌اندازیم باید مراقب باشیم که حق مردم را ناحق نکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی گفت در پاسخ به این سوال که راه‌های کسب درآمد حلال چه راه‌هایی است؟ اظهار کرد: تمام کسب و کارهایی که در آن گرانفروشی، ظلم به مردم، احتکار و امثال این‌ها نباشد کسب‌های حلال است.

وی افزود: در بین مشاغل یک سری از کارها وجود دارد که بر سایر کارها ترجیح دارد، کارهایی همچون طبابت، کشاورزی، معلمی و هر شغلی که سبب شود به انسان‌ها خدمت کنیم.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: برای حلال بودن درآمد، هر انسانی که در شرکت یا نهاد دیگری استخدام می‌شود باید آنگونه که تعهد می‌دهد کار کند، یعنی آنکه هشت ساعت تعهد کاری دارد حتی نمی‌تواند یک ساعت از آن را کم کند. زیاد کار کردن مشکلی ندارد این کم‌کاری است که مال را دچار شبهه می‌کند.

ابراهیمی در ادامه اظهار کرد: در ادارات ما متاسفانه یک سری از افراد محل کار را با سایر جاها اشتباه می‌گیرند و به جای راه‌انداختن کار ارباب رجوع وقت خود را با خواندن روزنامه، دیدن تلویزیون، چک کردن سایت‌ها و... می‌گذارند که این کار اشتباهی است حتی رفتن به نماز و نهار وقت مشخصی دارد، پس ما نمی‌توانیم به بهانه صرف نهار و یا خواندن نماز از وقت کاری خود کسر کنیم چراکه تمام این رفتارها مال را دچار شبهه می‌کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در بخش‌هایی از ادارات‌ به حدی نابهنجار رفتار می‌شود که افراد به جای یکدیگر کارت حضور می‌زنند این کارها برای کسب مال درست نیست.

این نماینده سابق مجلس گفت: امیرالمومنین(ع) وقتی افراد را به کاری می‌گماردند می‌فرمودند "این مسئولیت امانت است و فردای قیامت از آن سوال می‌شود." پس انسان‌ها به هر مقداری که در نظام شراکت دارند باید با تمام وجود به وظایف خود عمل کنند و ساعات کاری خود را دلسوزانه کار کنند چراکه به هر میزانی که کسری کار در اینجا بخوریم در آن دنیا مواخذه می‌شویم.

ابراهیمی در پایان گفت: افرادی فردای قیامت مورد شفاعت رسول خدا قرار می‌گیرند که در این دنیا راستگویی، وفای به عهد،‌ امانتداری، حسن خلق و خدمت به مردم را در راس کارهای خود قرار دهند.
 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"