کد خبر: ۲۵۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : مدیریت جهادی از الزامات بخش تولید و صنعت خودرو کشور در شرایط کنونی محسوب می شود و برای رشد تولید و توسعه صنعت خودرو قطعا مدیریت جهادی از ضروریات این حوزه از صنعت است.

باید تکالیف و الزامات دولت در خصوص قیمت گذاری خودرو برداشته شود

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : مدیریت جهادی از الزامات بخش تولید و صنعت خودرو کشور در شرایط کنونی محسوب می شود و برای رشد تولید و توسعه صنعت خودرو قطعا مدیریت جهادی از ضروریات این حوزه از صنعت است.

سید محمد حسین میرمحمدی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در سالهای اخیر بر مقوله اقتصاد در کشور ، افزود : قطعا بخش مهمی از رشد اقتصادی کشور مبتنی بر حوزه تولید و صنعت کشور است که قطعا  در این راستا خودروسازی نیز بخش موثری در صنعت کشور محسوب می شود.

وی با توجه به نام گذاری امسال به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تصریح کرد : قطعا در تحقق این شعار، خودروسازان نقش بسیار مهمی را برعهده دارند و باید تلاش جدی تری را در راستای رشد تولید ، کیفیت و رقابت پذیری داشته باشند.

وی با تاکید بر اجرای دقیق اصل 44 قانون اساسی در صنعت خودرو و خصوصی سازی واقعی در این صنعت ، گفت : برای تحقق شعار امسال باید بحث خصوصی سازی واقعی در صنعت خودرو دنبال شود تا در این راستا تکیه خودروسازان از حمایت ها و کمک های دولتی برداشته شود .

وی با اشاره به لزوم قطع وابستگی های دولتی از صنعت خودرو گفت : قطعا خودروسازی نباید با حمایت های دولتی اداره شود بلکه باید با استفاده از دانش ، تجربه ، تخصص ، رقابت پذیری و نوسازی سرمایه و حضور سرمایه گذاران خارجی اداره شود و در این راستا تکالیف و الزامات دولت از صنعت خودرو در حوزه قیمت گذاری برداشته شود تا هزینه ای را بر این بخش از صنعت تحمیل نگردد.

نماینده گلپایگان و خوانسار در خانه ملت در ادامه به وجود سایت های خارجی در افزایش هزینه بر صنعت خودرو پرداخت و گفت : توسعه سایتهای متعددی که توجیه اقتصادی را به دنبال ندارند باید از دوش خودروسازان برداشته شده  تا در راستای تحقق شعار امسال و بهبود وضعیت اقتصادی در این صنعت گام های بهتری برداشته شود.

میرمحمدی افزود : در صورتی که خودروسازان می خواهند در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند باید برنامه ریزی اساسی و جدی تری را برای آینده این صنعت داشته چرا که به مرور بازار داخل ، بازار مطمئنی برای خودروسازان نخواهد بود و باید برای کسب بازارهای جدید و صادراتی هدف گذاری و برنامه ریزی نمایند و این کار جز با  توجه بیشتر به کیفیت و کاهش هزینه ها محقق نخواهد شد.

وی  با اشاره به اهداف نام گذاری امسال در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت : مسلما اقتصاد مقاومتی نیز باید با چنین دورنما و استراتژی محقق خواهد شد .

وی تصریح کرد : قطعا توجه به تولید و صنعت موجب رونق و رشد اقتصادی و ارزآوری در کشور و تحقق شعار امسال و در نهایت اقتصاد مقاومتی در کشور خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"