کد خبر: ۲۵۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
گروه بین الملل: رنو/داچیا چهار سال پس از عرضه مدل 2010 داستر در نمایشگاه خودروی ژنو، یک میلیون دستگاه از این خودرو را تولید کرده است.

تولید 1 میلیون داچیا داستر در چهار سال

گروه بین الملل: رنو/داچیا چهار سال پس از عرضه مدل 2010 داستر در نمایشگاه خودروی ژنو، یک میلیون دستگاه از این خودرو را تولید کرده است.

به گزارش خبرخودرو، 1 میلیون امین داستر روز گذشته در کارخانه کوریتیبای رنو در برزیل تولید شد و در همین کشور نیز به فروش خواهد رسید.

رنو پنج بازار بزرگ برای فروش داستر را معرفی کرده است. داستر با فروش کلی 151633 دستگاه در روسیه مشتریان زیادی دارد در حالی که فروش آن در فرانسه 145612 دستگاه بوده است. برزیل با فروش 117303 دستگاه داستر سومین بازار بزرگ این خودرو است و پس از آن هند با فروش 85974 دستگاه قرار دارد. آلمان نیز با فروش 70159 دستگاه داستر پنجمین بازار بزرگ فروش این خودرو است.

داستر در پنج کارخانه در سراسر دنیا ساخته می شود که شامل پیتستی رومانی، کوریتیبای برزیل، Envigado کلمبیا، مسکوی روسیه و چنای هند است. کارخانه هند تولید این خودرو را در ماه می سال 2012 آغاز کرده است و علاوه بر پاسخ گویی به نیاز بومی این خودرو را به عنوان مدل رنو به آفریقای جنوبی و اندونزی و به عنوان مدل داچیا به انگلستان، قبرس، جزیه مالت و ایرلند نیز صادر می کند. این کارخانه نیسان ترانو را نیز تولید می کند که نسخه نیسان از داستر است.

رنو اعلام کرده فروش این کراس اوور در سال 2013 رشد داشته و 376 هزار دستگاه از آن به فروش رفته است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"