کد خبر: ۲۵۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، رییس اتحادیه صنف باطری فروشان و باطری سازان اظهار داشت : در حال حاضر ، وضعیت بازار باطری از نظر میزان وجود این کالا اشباع است وهیچگونه کمبودی در بازار وجود ندارد.

حمایت دولت برای مبارزه با قاچاق باطری

به گزارش خبرخودرو ، رییس اتحادیه صنف باطری فروشان و باطری سازان اظهار داشت : در حال حاضر ، وضعیت بازار باطری از نظر میزان وجود این کالا اشباع است وهیچگونه کمبودی در بازار وجود ندارد.

اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو تصریح کرد : هم اکنون به جهت وجود باطری قاچاق ، بازار این کالا اشباع شده است.

رییس اتحادیه صنف باطری فروشان و باطری سازان افزود : هم اکنون باطری های موجود در بازار که به صورت قانونی وارد شده اند توان رقابت با باطری های قاچاق را ندارند وبه همین دلیل در بازار به فروش نمی روند.

وی با اشاره به افزایش سه برابری تعرفه گمرکی واردات باطری  از دی ماه سال گذشته اظهار داشت : با توجه به افزایش تعرفه گمرکی  واردات باطری ، واردکنندگان تمایلی به واردات به صورت قانونی ندارند وبه همین دلیل تمامی باطی های وارداتی به کشور به صورت قاچاق است ودر سال جاری نیز این تعرفه بر اساس ارزش افزوده دو درصد افزایش خواهد یافت.

اکبرزاده در ادامه از اقداماتی که به منظور حل این مشکل خبر داد وگفت : علی رقم پیگیری های انجام شده تا کنون هیچ گونه اقدامی از سوی مسولان زیربط صورت نگرفته است .

رییس اتحادیه صنف باطری فروشان و باطری سازان خاطرنشان کرد : به منظور حمایت از تولید داخل تعرفه گمرکی واردات باطری در راستای حمایت از تولید داخل صورت گرفته است تا تولیدات داخلی ، تعرفه گمرک افزایش یافت توان رقابت با باطری های وارداتی را داشته باشند ولی متاسفانه این صنف با افزایش میزان قاچاق به کشور مواجه شد که این اقدام نه تنها کمکی به تولید داخل نبود ، بلکه تولیدکنندگان به شدت متضرر شدند.

وی در ادامه افزود :  با توجه به اینکه قیمت باطری های قاچاق به مراتب پایین تر از قیمت باطری ساخت داخل است مسلما مصرف کنندگان  به سراغ خرید کالای قاچاق خواهند رفت .

رییس اتحادیه صنف باطری فروشان و باطری سازان از کیفیت مطلوب باتری های موجود در بازار خبرداد وگفت : در حال حاضر کلیه  باطری های ساخت داخل وکالاهای وارداتی موجود در بازار که  به دلیل اینکه از کشور کره وارد می شوند از کیفیت مطلوبی برخوردارهستند.

وی در پایان گفت : انتظار می رود دولت همکاری گسترده تری با اتحادیه ها داشته باشد و به مشکلات صنوف با جدیت بیشتری رسیدگی نماید واز سویی اهتمام و رویکرد ویژه ای در خصوص مبارزه با قاچاق داشته باشد .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"