کد خبر: ۲۵۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، رئیس خانه صنعت و معدن جوانان گفت : صنعت خودرو ایران زمانی رشد و توسعه می یابد که از تولید پلت فرم هایی که امروز همچنان تولید می شوند خارج شده و با تکیه بر درون سازی و خوداتکایی و انتقال تکنولوژی به طراحی پلت فرم های جدید و 100 درصد ایرانی اقدام شود.

جلوگیری از روند افزایش قیمت خودرو با پرداخت سهم تولید و صنعت در فاز دوم هدفمندسازی

به گزارش خبر خودرو، رئیس خانه صنعت و معدن جوانان گفت : صنعت خودرو ایران زمانی رشد و توسعه می یابد که از تولید پلت فرم هایی که امروز همچنان تولید می شوند خارج شده و با تکیه بر درون سازی و خوداتکایی و انتقال تکنولوژی به طراحی پلت فرم های جدید و 100 درصد ایرانی اقدام شود.

صدری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با اشاره به تاثیر ارتقاء صنعت خودرو در رشد اقتصادی کشور افزود : در صورتی که پلت فرم های جدیدی برای صنعت خودرو طراحی و در این راستا سرمایه گذاری صورت گیرد با افزایش تولید و تنوع بخشی در تولید محصولات به روز و جدید تولید و قدرت انتخاب مشتریان افزایش یافته و با رونق بازار خودروهای داخلی ، روز به روز صنعت خودرو داخل نیز ارتقاء خواهد یافت.

وی در ادامه به تاثیر اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها بر صنعت و تولید اشاره کرد و گفت : با اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها شرایط اقتصادی کشور دچار تغییر عمده شده و شیب ملایم افزایش قیمت ها صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت : متاسفانه در فاز اول هدفمندسازی یارانه ها ، سهم تولید و صنعت از درآمد حاصل از هدفمندسازی ، پرداخت نگردید که با اعتراض تولیدکنندگان ، در حوزه انرژی  این سهم از سوی دولت تامین و پرداخت شد.

وی گفت : اینکه با اجرای فاز دوم هدفمندسازی قیمت بنزین به چه میزان افزایش یافته و تک نرخی می شود ، قاعدتا تاثیراتی را در بخش تولید و صنعت خودرو خواهد گذاشت.

وی با اشاه به اینکه در فاز اول هدفمندسازی رشد یکباره قیمت ها صورت نگرفت ، افزود : قطعا با اجرای فاز دوم هدفمندسازی شیب ملایم قیمت ها اتفاق خواهد افتاد.

وی اظهار داشت : بر اساس تحلیل برخی از اقتصاد دانان ، افزایش قیمت حامل های انرژی در فاز دوم هدفمندسازی ، معادل میزان لازم برای جبران تورم سال های 91 و 92 خواهد بود به طوری که آمارها نشان می دهد که اقتصاد ایران در سال های 91 و 92 با تورم های 30 درصدی مواجه بوده است که بر اساس این استدلال برای جبران تقریبی رشد قیمت ها در این دو سال ،رشد قیمتی حدود 60 درصدی مورد نیاز است.

وی تاکید کرد : با توجه به شرایط کنونی ، قطعا فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها ، شیب ملایم افزایش قیمت ها را موجب خواهد شد واین مساله بر رشد هزینه های تولید و صنعت ، خصوصا صنعت خودرو تاثیر خواهد گذاشت.

وی گفت  : در شرایط کنونی انتظار تولید کنندگان و صنعتگران از دولت  این است که با توجه به اینکه در گذشته درصد در آمد حاصل از هدفمندسازی به بخش تولید پرداخت نشد در فاز دوم این پراخت صورت گیرد تا این اقدام ، شیب ملایم افزایش قیمت ها را جبران نماید.

رئیس خانه صنعت و معدن جوانان یاد آورشد : در صورت عدم پرداخت سهم تولید و صنعت در این فاز ، شاهد رکود اقتصادی در بخش تولید و صنعت خودرو و ورشگستگی و تعطیلی واحدهای تولیدی خواهیم بود.

صدری همچنین با اشاره به محوریت اقتصاد در نامگذاری سال های اخیر تاکید کرد : از سال های 86 تا کنون با نام گذاری های صورت گرفته نسبت به  بهبود فضای اقتصادی در کشور تاکید می شود اما مطلب مهم در این جریان کارنامه و خروجی دولت در پایان هر سال است که باید کارنامه مثبتی در بخش دولت و سایر قوا و بخش خصوصی ارائه شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"