کد خبر: ۲۳۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۱ آبان ۱۳۹۲

کولیوس نماد اصالت ، جذابیت و کیفیت

به گزارش خبر خودرو، تست جاده ای خودروی " کولیوس " جدیدترین محصول شرکت پارس خودرو ، با حضور خبرنگاران حوزه صنعت خودرو برگزار شد و این خودروی اصیل و جذاب موفق شد توجه و رضایت خبرنگاران را جلب کند.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو ، برنامه گروهی تست خودرو " رنو کولیوس" چهارشنبه ، هشتم آبان ماه به همت واحد ارتباطات شرکت پارس خودرو با حرکت به سمت شهر کاشان آغاز شد تا این خودرو به لحاظ فنی و اجرایی در محل سایپا کاشان مورد ارزیابی خبرنگاران قرار گیرد. صبح پنج شنبه خبرنگاران با حضور در محل کارخانه سایپا کاشان و دریافت توضیحاتی که در خصوص مشخصات فنی این خودرو توسط کارشناسان ارائه شد به سمت مرکز تست جاده ای سایپا کاشان رفتند و در این محل کولیوس توسط خبرنگاران مورد آزمایش فنی قرار گرفت.

کولیوس که اولین تجربه رنو در طراحی و ساخت SUV محسوب می شود اولین بار در سال 2006 در قالب یک خودرو مفهومی در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش گذاشته شد. پلت فرم این خودرو، پلت فرم مدل C شرکت رنو- نیسان است که جزء پرفروش ترین پلت فرم های جهان بوده که طیف وسیعی از محصولات نیسان و رنو مانند مگان و نیسان قشقایی از این پلت فرم استفاده شده است.

کولیوس که دهمین مدل از محصولات رنو محسوب می شود موفق به دریافت 5 ستاره از موسسه  یورو ان کپ (EuroNcap) شده است. این خودرو تا کنون در سه فاز عرضه شده که مدل فاز سوم آن که توسط خبرنگاران در مرکز تست سایپا کاشان مورد تست قرار گرفت در سال 2014 میلادی فیس لیفت مجدد شده است.

به گفته کارشناسان این خودرو به شکلی طراحی شده است که قابلیت استفاده در فضاهای شهری و کوچک و حتی شهرهای شلوغ و خارج از شهر را نیز دارد ، موتور آن پرقدرت و دارای 170 اسب بخار قدرت است و حداکثر گشتاور آن 226 نیوتن است .

با سوار شدن بر رنو کولیوس به خوبی متوجه می شوید که این خودرو علاوه بر قدرت ، شتاب و سرعت مناسب، از هندلینگ خوبی نیز برخوردار است. همچنین صندلی ها این خودرو نیز بسیار راحت طراحی شده اند. این SUV سواری نرم و البته امکانات مناسبی نیز دارد و کابین نیز برای مسافت های طولانی جادار به نظر می رسد.

حجم موتور کولیوس 2500 سی سی و مجهز به سیستم انتقال قدرت پیشرفته CVT است وحداکثر سرعت آن 185 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو  در 100 کیلومتر حدود 9.5 لیتر است  همچنین این خودرو از سقف پانوراما و سیستم هشدار دهنده نقاط کور برخوردار است.

سیستم کنترل سرعت در شیب و سربالایی بدون دخالت راننده از امکانات ایمنی این خودرو محسوب می شود همچنین کولیوس امکانات نسبتا مناسبی را برای خریدارانش عرضه می کند تجهیزاتی چون شش ایربگ، ترمز ABS، قفل مرکزی، تنظیم برقی فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی و گرمکن صندلی راننده، صندلی های عقب با قابلیت تا شدن، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، چراغ زنون، سیستم هشدار دهنده در نقاط کور در حرکت ( BSW)  و سیستم کنترل پایداری ESP برخی دیگر از امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو است.

سیستم استارت دکمه ای هوشمند، ورودی USB و iPod ، سیستم صوتی BOSE ، آینه وسط الکتروکرومیک و آینه های جانبی برقی تاشو از امکانات این خودرو محسوب می شود.

امکانات ایمنی و رفاهی و همچنین تست این خودرو نشان از کیفیت بسیار بالای این خودرو دارد . در عین حال رنو کولیوس تناسبات کامل و چشم نواز یک خودروی اروپایی را دارا است . هم اکنون فروش ویژه خودرو کولیوس که قیمت قطعی آن 162 میلیون و پانصد هزار تومان در نظر گرفته شده است با پیش پرداخت اولیه 65 میلیون تومانی و با تحویل آذر و دی ماه سال جاری توسط شرکت پارس خودرو انجام و با استقبال خوبی نیز مواجه شده و در ساعات اولیه ثبت نام تحویل آذرماه این خودرو به اتمام رسیده است. علاوه بر این هم اکنون بیش از 40 نمایندگی منتخب گروه خودروسازی سایپا فروش و خدمات پس از فروش این خودرو را برعهده دارند.

خودروی کولیوس که به عنوان یک محصول اصیل در بازارهای اروپایی مطرح است ، به لحاظ ویژگی های فنی و ایمنی نسبت به خودروهای همکلاس خود دارای مزیت رقابتی بالایی است و این خودرو تنها خودروی آفرود واقعی در بازار ایران محسوب می شود و بر همین اساس شعار «اصالت نهایت جذابیت است» برای این خودروی اصیل انتخاب شده است.

لازم به ذکر است همزمان با  تست " رنو کولیوس" ، دومین نشست تخصصی مفاهیم خودرو نیز در شرکت سایپا کاشان برگزار گردید.

در نهایت باید گفت: کولیوس ، محصول اصیل و جدید پارس خودرو ، سربلند در هر آزمون است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"