کد خبر: ۲۲۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۲ تير ۱۳۹۲
 
ساعت 24 امروز مهلت نقل‌وانتقالات ليگ سيزدهم به پايان مي‌رسد و بايد ديد در اين فاصله چند ساعته چه سرنوشتي در انتظار بازيكنان دانه درشت اما بيرون مانده است. بازيكناني كه پيوستن هر كدام از آنها به تيم‌هاي ليگ برتري به مثابه يك بمب خبري خواهد بود
گروه ورزش: فصل نقل‌وانتقالات به روزهاي پاياني خود نزديك مي‌شود و بيشتر تيم‌ها بازيكنان موردنظر خود را جذب كرده و داشته و نداشته خود را مي‌دانند. در اين بين تعدادي از بازيكنان دانه درشت بار خود را خيلي زود بستند و آنها كه امروز و فردا كردند بيرون بازار ماندند به اميد اينكه در روزهاي پاياني فرجي شود و اتفاقاتي تازه‌ بيفتد. طبق اعلام قبلي سازمان ليگ، مهلت نقل‌وانتقالات ليگ برتر بايد تا پنج‌شنبه گذشته به پايان مي‌رسيد اما اين ضرب‌الاجل تا ساعت 24 امروز تمديد شد. با اين حساب قابل پيش‌بيني است كه امروز تكليف ستاره‌هاي بدون تيم مانده مشخص مي‌شود و هيات فوتبال تهران هم روز شلوغي را پشت‌سر خواهد گذاشت. 

 

 

 
آبي‌ها در كانون خبر 

 

 

 
بدون ترديد بلاتكليفي جواد نكونام و به تعبيري بدون تيم ماندن كاپيتان تيم ملي مهم‌ترين اتفاق بازار نقل‌وانتقالات ليگ برتر محسوب مي‌شود. پس از بازي تيم ملي مقابل كره‌جنوبي بود كه نكونام با اظهارات بي‌محابا عليه مديريت باشگاه استقلال و طعنه به امير قلعه‌نويي ساز جدايي از آبي‌ها را زد اما او طي چند روزگذشته چندين بار با قلعه‌نويي و فتح‌الله‌زاده ملاقات كرد و طرفين مدعي شدند كه سوءتفاهمات قبلي برطرف شده است. با اين حال تاكنون از امضاي قرارداد خبري نيست و ماجراي ماندن نكونام در استقلال يا پيوستن او به تيم‌هاي ديگر هنوز هم مهم‌ترين خبر بازار نقل‌وانتقالات است.گفته مي‌شد كاپيتان تيم ملي احتمالا به تراكتورسازي خواهد پيوست اما مذاكرات او و باشگاه تراكتورسازي تبريز همانطور كه پيش‌بيني مي‌شد به بن بست رسيد و جواد نكونام قيد رفتن به تبريز را زد.حالا نوبت مذاكرات او در شنبه سرنوشت با باشگاه استقلال است.نكونام در آخرين جلسه مذاكرات خود با تبريزي‌ها دريافت كه نقطه مشتركي براي عقد قرارداد با تيم تراكتور ندارد.حالا كاپيتان تيم‌ملي بايد بين استقلال و كشورهاي حاشيه خليج‌فارس يكي را انتخاب كند. امروز از دل باشگاه استقلال خبرهاي زيادي به گوش خواهد رسيد چرا كه آندرانيك تيموريان هم پس از قطع همكاري با الخريطيات قطر پاي قرارداد با آبي‌ها را امضا نكرده و همه چيز را به امروز موكول كرده است. آندو دو روز قبل براي انجام مذاكرات نهايي با يك تيم قطري به اين كشور رفت و تاكيد كرد كه در صورت به توافق نرسيدن، به استقلال خواهد پيوست اما تعدادي از سايت‌هاي خبري مدعي شدند كه او در اين مدت به‌طور پنهاني با علي دايي مذاكره كرده است. به اين ترتيب احتمال پيوستن آندو به پرسپوليس دور از ذهن نيست اما نبايد فراموش كنيم كه امير قلعه‌نويي و فتح‌الله‌زاده به اين آساني رضايت نخواهند داد. از سوي ديگر خسرو حيدري هم پس از صرف ناهار در دفتر مديرعامل باشگاه استقلال با اين باشگاه به توافق رسيد اما هنوز پاي قرارداد رسمي‌را امضا نكرده است. او پيشنهاد اغواكننده سپاهان و يك تيم تركيه‌اي را در جيب دارد و امروز بايد تصميم نهايي‌اش را بگيرد. 

 

 

 
معماي كريم انصاري‌فرد 

 

 

 
كريم انصاري‌فرد يكي ديگر از بازيكنان دانه درشت ليگ برتر است كه بدون تيم مانده است. مهاجم گران‌قيمت پرسپوليس كه فصل قبل بالغ بر يك ميليارد و 800ميليون تومان از اين باشگاه دريافت كرده بود، در اين فصل شرايط عجيبي را براي تمديد قراردادش مطرح كرد.مدتي قبل شايعه پيوستن او به تيم‌هاي آلماني به گوش مي‌رسيد اما در نهايت يك بار ديگر پاي ميز مذاكره با قرمز‌ها نشست و با مديرعامل باشگاه هم به توافق رسيد. در حالي‌كه به نظر مي‌رسيد تمام موانع براي تمديد قرار داد مهاجم جوان پرسپوليس برطرف شده علي دايي در يك تصميم ناگهاني و دور از انتظار اعلام كرد كه انصاري‌فرد را نمي‌خواهد و به اين ترتيب او بايد به فكر پيوستن به تيم ديگري باشد. دايي در توصيف دلايل جواب كردن كريم انصاري‌فرد مي‌گويد: «وقتي با پرسپوليس به توافق رسيدم، انصاري‌فرد جزو سه بازيكني بود كه به باشگاه گفتم بايد قراردادشان تمديد شود اما او پيش شرط‌هاي عجيب و غريبي را براي تمديد قراردادش مطرح كرد. 

 
انصاري‌فرد يك بار آمد و760 ميليون تومان پول نقد شد. چند روز بعد بازيكنان آمدند سر تمرين كه گفتم برويد قراردادتان را ببنديد بعد بياييد. بنگر گفت هر چه شما بگوييد اما انصاري‌فرد اين كار را نكرد و قرار بود در اردوي اردبيل به ما ملحق شود كه اين كار را نكرد. گفت مرخصي مي‌خواهم چون در اردوي تيم ملي بودم گفتم بيا اردبيل من خودم به شما مرخصي مي‌دهم بروي. اما يك هفته از او خبري نشد و بدون اينكه كسي خبر داشته باشد يك هفته رفته بود تركيه.بعد از اردوي رامسر كريم انصاري‌فرد دوباره آمد باشگاه با پرسپوليس صحبت كرد و شرطش اين بود كه 500ميليون تومان نقد به من بدهيد يا يك چك يك‌ماهه بدهيد كه اگر پيشنهاد خارجي داشتم بروم. من هم به او گفتم اگر پيشنهاد از آلمان و اسپانيا داري حتما برو. براي فوتبالت هم خوب است. متاسفانه راهنمايي‌هاي غلط و مشاوره‌هاي غلط انصاري‌فرد را به اينجا كشاند. با اين شرايط انصاري‌فرد نمي‌تواند به درد ما بخورد. بعد از اردوي اردبيل مجبور شديم سيدصالحي كه يكي از بهترين بازيكنان فوتبال ايران است را جانشين او كنيم.» با اين حساب آقاي گل دو فصل قبل ليگ برتر بدون تيم مانده است. انصاري‌فرد يا امروز با يك تيم مدعي قرارداد امضا مي‌كند يا آينده‌اش را در خارج از مرزهاي فوتبال ايران جست‌وجو خواهد كرد. 

 

 

 
ضلع سوم مثلث لژيونرهاي بدون تيم 

 

 

 
مسعود شجاعي، يكي ديگر از بازيكنان اصلي تيم‌ملي‌است كه در بلاتكليفي به‌سر مي‌برد. پس از آنكه مديران باشگاه اوساسونا اعلام كردند قرارداد شجاعي را تمديد نخواهند كرد شايعه حضور اين بازيكن در يك تيم ايتاليايي بر سر زبان‌ها افتاد و عده‌اي ديگر خبر بازگشت او به ليگ برتر فوتبال ايران را مطرح كردند. تا امروز اما مسعود شجاعي كه به تازگي يك مصدوميت شديد را پشت‌سر گذاشته با هيچ تيمي‌وارد مذاكره نشده و بعيد به‌نظر مي‌رسد به يك تيم ايراني بپيوندد. بيرون ماندن سه بازيكني كه سرشناس‌ترين لژيونرهاي فوتبال ايران در اروپا بوده‌اند هم در نوع خودش عجيب به نظر مي‌رسد. براساس قوانين جديد سازمان ليگ، مسعود شجاعي به‌واسطه توپ زدن در يك تيم خارجي اين فرصت را دارد كه پس از مهلت نقل‌وانتقالات به تيم‌هاي ايراني بپيوندد. 

 

 

 
در سياهه بازيكناني كه بدون تيم مانده‌اند نام بازيكنان سابق استقلال و پرسپوليس هم به چشم مي‌خورد. بازيكناني كه در روزگار نه چندان دور مشتريان پروپاقرصي داشتند اما اكنون به حاشيه رانده شده‌اند و كسي سراغي از آنها نمي‌گيرد. ميثاق معمارزاده، دروازه‌بان سابق پرسپوليس در رديف اين بازيكنان دسته‌بندي مي‌شود. او كه در ليگ يازدهم درچهارچوب دروازه پرسپوليس متزلزل ظاهر شده بود سال قبل هم بدون تيم بود و تا امروز در هيچ تيمي‌عضويت ندارد. در روزهاي ابتدايي بازار نقل‌وانتقالات زمزمه پيوستن او به استقلال مطرح شد اما آبي پوش شدن او يك شايعه رسانه‌اي بيش نبود و به نظر مي‌رسد او بايد يك فصل ديگر را هم بدون تيم سپري كند.شيث رضايي، مدافع سابق پرسپوليس هم كه نامش در پرونده تباني ليگ‌يك بر سر زبان‌ها افتاد اين روزها بدون تيم مانده و پس از محروميت شش ماهه به نظر مي‌رسد در ليگ يك هم خواهان ندارد. در اين فصل به نظر مي‌رسد مدافعان ليگ‌برتري مطابق معمول قرباني شده‌اند. در فهرست بلند بالاي مدافعاني كه در اين فصل بيرون مانده‌اند مي‌توان به علي انصاريان، حميدرضا فرزانه،اميد خورج، پيروز قرباني و مجتبي جباري اشاره كرد. ساعت 24 امروز مهلت نقل‌وانتقالات ليگ سيزدهم به پايان مي‌رسد و بايد ديد در اين فاصله چند ساعته چه سرنوشتي در انتظار بازيكنان دانه درشت اما بيرون مانده است. بازيكناني كه پيوستن هر كدام از آنها به تيم‌هاي ليگ برتري به مثابه يك بمب خبري خواهد بود

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"