کد خبر: ۱۹۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۱
به گزارش خبرخودرو ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: سال گذشته طول معابر به سه هزار کیلومتر افزایش یافت و تعداد خودروها به چهار میلیون و 200 هزار خودرو رسید.

تعداد خودرو و تولید آن در تهران بیش از معابر است

به گزارش خبرخودرو ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: سال گذشته طول معابر به سه هزار کیلومتر افزایش یافت و تعداد خودروها به چهار میلیون و 200 هزار خودرو رسید.

جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه تعداد خودرو و تولید آن در تهران بیش از معابر است، افزود: ظرفیت معابر شهر تهران 600 تا 700 هزار خودرو است.

وی گفت: در سال 84 ،‌ دو میلیون و 420 هزار خودرو در تهران در 2500 کیلومتر از سطح معابر تردد می کرد.

تشکری هاشمی افزود: تعداد خودرو 74 درصد و طول معابر فقط 20 درصد افزایش یافت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: زیادی خودرو عیب نیست، زیرا در کشورهای دیگر سرانه مالکیت خودرو بیشتر از کشور ماست.

تشکری هاشمی افزود: برای حل مشکل ترافیک، باید استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی فرهنگ سازی شود و زیرساختهای حمل و نقل عمومی نیز افزایش یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اگر از حمل و نقل عمومی حمایت های مالی شود، توان جابجایی مسافر افزایش خواهد یافت.

تشکری هاشمی افزود: هم اکنون، روزانه 22 میلیون جابجایی در تهران با وسایل حمل و نقل عمومی صورت می گیرد.

وی گفت: 80 هزار خودرو در ناوگان تاکسیرانی و 80 هزار خودرو در آژانس های مسافربری، اقدام به جابجایی شهروندان می کنند که سهم آنها در جابجایی مسافران 4،5 میلیون نفر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: هفت هزار دستگاه اتوبوس نیز در تهران، پنج میلیون نفر و مترو نیز در روز سه میلیون نفر مسافر را جابجا می کند.

تشکری هاشمی افزود: برای رسیدن به استاندارد لازم تعداد اتوبوسها باید به یازده هزار دستگاه اتوبوس افزایش یابد و طول خطوط مترو نیز باید به 217 کیلومتر برسد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"