کد خبر: ۱۷۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۰

ايمني خودرو جزء حقوق مردم است

 

به گزارش خبرخودرو ،‌ رئيس جمهور گفت: ميزان تلفات رانندگي در سال گذشته حدود 23 هزار نفر بود که اميدواريم سال 1391 به زير 20 هزار نفر کاهش يابد اگر چه که يک کشته هم زياد است. 

 

اقاي احمدي نژاد در پاسخ به سوال مبني بر اينکه دلايل افزايش سرانه خودرو چيست؟ افزود : جامعه در حال پيشرفت و زندگي در حال رشد است و هر قدر ارتباطات بيشتر مي شود نياز به خودرو نيز افزايش مي يابد.

رئيس جمهور گفت : با بزرگ شدن شهرها بدون وسيله نقليه شخصي يا عمومي نمي توان زندگي کرد و بايد به نقطه اي برسيم که هر خانواده حداقل يک وسيله نقليه داشته باشند و هم اکنون از 21 ميليون خانواده حدود 16 ميليون آن حداقل يک وسيله نقليه دارند.

اقاي احمدي نژاد وسيله نقليه امن، کم مصرف ، شيک و سالم را نياز همگان خواند و گفت: البته اينکه خودرو در چه جاهايي مصرف شود بحث ديگري است.

رئيس جمهور در پاسخ به سوالي افزود : ايمني در سفر از زمان سفر مهم تر است و ايمني ابتدا به راننده ، سپس به نوع خودرو و در نهايت به نوع جاده بستگي دارد .

وي با اشاره به اينکه ارتقاء ايمني خودرو نيازمند توجه دولت، خودروسازان، مسئولان ، دستگاههاي نظارتي و خود مردم است افزود : در ايمني خودرو کارخانجات نقشي اساسي دارند و نبايد فقط به فکر تيراژ خودرو و درآمدشان باشند.

رئيس جمهور حرکت کشور به سمت استاندارد سازي و مناسب سازي خودرو را در سال هاي اخير رو به رشد دانست و گفت : در مقايسه با 10 تا 15 سال پيش خيلي پيشرفت کرده ايم اما هنوز به روز نيستيم .

اقاي احمدي نژاد گفت: دولت به طور قاطع از برنامه هاي نيروي انتظامي و سازمان حفاظت محيط زيست در ارتقاء ايمني و مقابله با الاينده هاي خودرو حمايت مي کند و در اين خصوص عده کمي هستند که بايد مشکلات انها را نيز حل کنيم .

وي گفت: ايمني خودرو جزء حقوق مردم است و براي تحقق اين مهم حتي اگر کارخانه اي تعطيل و يا خط توليدي تغيير کند اشکالي ندارد.

احمدي نژادگفت: البته کارخانجات توليد خودرو بايد برنامه هاي تحقيقاتي خود را افزايش دهند و ازمايشگاههاي تست قطعات را بيشتر کنند چرا که اولويت بايد سلامت مردم باشد.

وي در بخش ديگري از سخنانش به اهميت سفر و نقش ان در ايجاد نشاط، ‌تجربه و برقراري ارتباط اشاره کرد و افزود: سفر پاسخ دادن به نياز فطري انسان است .

رئيس جمهور گفت : اگر در کشوري سفر انجام نشود چيزي از اقتصاد ، فرهنگ ، علم و نشاط باقي نمي ماند.

اقاي احمدي نژاد افزود: در خصوص ايرانيان نيز با توجه به فرهنگ کهن ملت ايران بايد به تاثيرات سفر بيشتر توجه کنيم .

وي افزود : فرهنگ ايرانيان پس از اسلام بسيار غني تر شده است و بايد به خانواده که از ارکان فرهنگ ايرانيان است توجه بيشتري شود .

احمدي نژاد در ادامه از عموم رانندگان خواست سفرهاي نوروزي خود را با رعايت نکردن مقررات تلخ نکنند.

وي گفت : اميدواريم سال اينده ميزان تلفات ناشي از رانندگي به زير 20 هزار نفر برسد چرا که مرگ يک نفر 200 نفر را مستقيم و چند ميليون نفر را غير مستقيم تحت تاثير قرار مي دهد .

رئيس جمهور پيشنهاد کرد سال 1391 به مجموعه عوامل نمونه دست اندر کار اعم از رانندگان، ماموران نيروي انتظامي، کارکنان هلال احمر ، اورژانس ، راهداري و امدادخودرو نشان ملي اهداء شود.

به گزارش خبرنگار ما ، اقاي احمدي نژاد در ادامه سخنانش در برنامه زنده سفر به خير شبکه سوم سيما افزود: اين پيشنهاد را به سردار مومني ارائه کردم.

رئيس جمهور از همه کساني که وقت ، سلامت ، تعطيلات و توان خود را صرف شادي و سلامتي ملت ايران مي کنند قدرداني کرد و گفت: مطلع شدم که عوامل راهنمايي و رانندگي در 14 روز ابتدايي سال جديد اجازه يک روز مرخصي ندارند که بايد از اين عوامل نيز قدرداني کرد .

وي در توصيه به عموم رانندگان نوروزي گفت: نوروز جشن انساني براي کمال و نشاط انسان است .

رئيس جمهور نوروز را ياداور نوروز تاريخ بشر خواند و افزود: هنوز بهار بشريت نرسيده است و نوروز را بايد به گونه اي سپري کنيم که به ياد بهار بشريت باشيم و يکي از لوازم آن مراعات حال ديگران در رانندگي است .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"