کد خبر: ۱۶۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۵ مهر ۱۳۹۰

تیانا بازهم صدر نشین شد

به گزارش خبر خودرو،خودروی تیانا از شرکت پارس خودرو ، برای سومین ماه پیاپی به عنوان با کیفیت ترین خودروی سواری داخلی شناخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، در آخرین بررسی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در شهریور ماه سال جاری ،نیسان تیانا با کمترین نمره منفی به عنوان با کیفیت خودرو سواری کشور شناخته شد.

این خودرو که در تیرماه و مردادماه نیز صدرنشین جدول کیفیت خودروهای سواری کشور شده است در این دوره از بررسی نیز با کسب نمره منفی 3.0 باز هم رتبه اول کیفیت را در بین 23 خودروی سواری کسب نمود.

بر اساس این بررسی ،خودروهای نیو مزدا 3 و نیسان ماکسیما به ترتیب با کسب نمره های 14.1 و 18.4 در رده های دوم و سوم قرار گرفته اند.

همچنین درآمار اعلام شده شرکت بازرسی و کیفیت، گراند ویترا ،مگان ،و تندر 90 ایران خودرو به ترتیب با کسب نمره منفی،20،23.3،24.7،رده های چهارم تا ششم گروه خودروهای سواری را کسب نموده اند.

درآخرین آمار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران کلیه خودروهای سواری حاضر در این رده بندی همانند ماههای گذشته در نه معیار سیستم فنربندی،تعلیق و فرمان،موتور،ترمز،تجهیزات الکتریکی ،تزئینات داخلی و خارجی ،صداهای غیرعادی ،بدنه ،نفوذ آب و رنگ ارزیابی شده و بر اساس مجموع نمرات در سه گروه "خیلی خوب" و"خوب" و "سطح قابل قبول" قرار گرفته اند.

در آخرین بررسی شرکت بازرسی کیفیت ،همانند مرداد ماه،رتبه های اول تا سوم فهرست با کیفیت ترین خودروهای سواری ایران به محصولات مونتاژی ژاپنی اختصاص یافته است.

همچنین آمار اعلام شده خودروهای سایپا X131 پارس خودرو،سایپا X 132 ،سایپا X131 و پژو روآ به ترتیب با کسب بیشترین نمره منفی در پایین ترین رده بندی کیفی خودروهای سواری قرار گرفتند.

همچنین در گروه وانت،وانت کاپرا،با کسب نمره منفی 97.5 عنوان با کیفیت ترین خودرو را در این گروه کسب نمود و پس از آن وانت مزدا تک کابین و وانت دیزل زامیاد به ترتیب با کسب نمره های 130 و 201.3 رده های دوم و سوم جدول این گروه را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس آخرین آمار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ،در گروه مینی بوس و اتوبوس نیز پس از بررسی 6 خودرو ،اتوبوس بین شهری اسکانیا C12 رتبه اول را در این گروه کسب نموده است و اتوبوس بین شهری ولو B9 ،اتوبوس اسکانیا مارال به ترتیب رده های بعدی را در این گروه کسب کرده اند.

در این گزارش همچنین در گروه کامیون ولوو FH بالاترین رده کیفی را در این گروه کسب کرده است و دو کامیون FM ویوروکارگو به ترتیب با نمره های 23.1 و27.1 در رده های دوم و سوم قرار گرفته اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"