کد خبر: ۱۵۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۰
صبح امروز، گروهی از کارکنان ایران خودرو دیزل در برابر ساختمان دیوان عدالت ادرای تجمع کردند.

به گزارش «تابناک»، این تجمع که به گفته شرکت کنندگان دویست تا سیصد نفره آن به نمایندگی از ده هزار کارگر ایران خودرو دیزل صورت گرفته، در اعتراض به صدور احکامی از سوی دیوان عدالت اداری برای شرکت ایران خودرو دیزل است که آسیب آن به جای مدیرانی که در گذشته مرتکب اشتباه یا تخلف شده‌اند، دامن کارگرانی را می‌گیرد که هم اکنون در حال خدمت‌رسانی در خطوط تولید هستند.

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع ـ که همچنان ادامه دارد ـ‌با تأکید بر این مطالب افزود: چرا باید هزینه تخلف مدیران گذشته را کارگران امروز بپردازند؟ تصمیماتی که دیوان عدالت اداری در جریمه کردن شرکت ایران خودرو دیزل گرفته، امنیت شغلی کارگران این شرکت را به مخاطره انداخته است.

بنابراین، دیوان در پی شکایت خریداران تریلرهای هوو HOWO و به عنوان جریمه این شرکت، حکم به بستن حساب‌ها و قطع آب و برق آن داده که هم اکنون بخش انسداد حساب‌ها اجرایی شده است.
ناگفته نماند که این شرکت، ماه گذشته با استقراض و با ده روز دیرکرد، حقوق کارگران را پرداخت کرده و در صورت تداوم این روند، احتمال پرداخت نکردن در ماه‌های آینده بسیار است، زیرا هم اکنون در پی قطع نقدینگی شرکت برای خرید قطعه، خط تولید اتوبوس کاملا تعطیل شده و دیگر خطوط نیز با کاهش موجودی انبار در آستانه تعطیلی‌اند؛ این به معنای بیکاری قریب الوقوع بیش از دهد هزار کارمند و کارگر است، در حالی که دیوان می تواند در صورت متخلف بودن شرکت، آن را به بازگرداندن اقساطی وجوه و مانند آن محکوم کند. کارگران این مسائل را می‌بینند و نگران از دست دادن مشاغل و درآمد خود هستند.

همچنین یکی از تجمع کننگان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: هرچند احکام از شعبه 3 دیوان عدالت اداری به شرکت ابلاغ شده، اکنون در این مرکز به جای پاسخگویی ما را به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع می دهند و صدور احکام را از ناحیه آن مرکز می‌خوانند.

گفتنی است، نقص فنی خودروهای چینی هوو و حادثه آفرینی‌های فراوان آنها در تابستان گذشته، سبب بروز اعتراضاتی از سوی خریداران این خودروها و به جنجالی رسانه ای تبدیل شد؛ اما انتظار نمی‌رفت که نحوه برخورد ارگان‌های ذی ربط برای حل این مسأله،‌خود به یکسری اعتراضات دوباره و موج رسانه‌ای تبدیل شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"