کد خبر: ۱۳۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۸۹
به گزارش خبر خودرو، در نشست خبری امروز پلیس راهور تهران بزرگ طرح جدید زوج و فرد اعلام شد.

محدوده های جدید طرح تردد زوج و فرد خودروها اعلام شد(+نقشه)

به گزارش خبر خودرو، در نشست خبری امروز پلیس راهور تهران بزرگ طرح جدید زوج و فرد اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خودرو، سردار حسین رحیمی با بیان این مطلب که طرح جدید برای محور های سنگین ترافیکی طراحی شده است گفت: طرح جدید زوج وفرد با توجه به مشکلات جدی ترافیک تهران بزرگ و با توجه تجربه های مورد نظر در شرایط اضطرار به گونه ای که برای مردم مشکل جدی ایجاد نکند و پوشش لازم را در بیشتر محورهای سنگین داشته باشد اجرا می شود.

وی افزود:به مدت زیادی برروری این طرح کار شده است و تلاش پلیس بر این است که برای مردم در این خصوص مشکلی ایجاد نشود.

وی در خصوص محدوده این طرح گفت: محدوده جدیداین طرح از شمال غرب شامل بزرگراه شهید چمران و از شمال به همت منتهی می شود ودر طرح جدید محدوده قبلی بزرگراه رسالت و شهید حکیم به عقب برگشته است همچنین از سر تقاطع انقلاب- توحید بزرگراه چمران را شامل می شود و تا تقاطع چمران –همت را در بر می گیرد در سمت شرق از بخش شمال شرق به محدوده بزرگراه شهید زین الدین و جنوب غرب به بزرگراه بعثت و در ادامه بزرگراه شهید تند گویان و از غرب به شهید نواب منتهی می شود.بنابراین اين محدوده جديد شامل بزرگراه‌هاي زين‌الدين و همت در شمال، بزرگراه چمران در شمال غرب، بزرگراه شهيد باقري در شمال شرق، بزرگراه بسيج و بعثت در جنوب شرق و بزرگراه نواب در غرب است..

وی در خصوص اجرای این طرح گفت:افرادی که دارای طرح ترافیک هستند همچنین خودرو هایی که فعالیت امدادی دارند،سرویسهای مدارس مجاز به تردد در این محدوده هستند .این طرح نیز مانند طرح قدیم از ساعت 30/6 الی 19 و همچنین پنجشنبه ها از ساعت 30/6 الی 13 برقرار است ولی هنوز زمان اجرای این طرح مشخص نیست و در اسرع وقت اعلام خواهد شد.

سردار رحیمی در خصوص جریمه افرادی که به این طرح وارد می شوند گفت: شخصاً با قفل چرخ مخالف هستم و پلیس بیشتر اعمال جریمه را در این رابطه در نظر گرفته است که این جریمه در حال حاضر ساعتی 33 هزار تومان است و لی با ابلاغ قانون جدید این جریمه افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص اجرای طرح جدید گفت:تا اطلاع ثانوی محدوده قبلی در طرح زوج وفرد اعمال خواهد شد زیرا هم اکنون در حال نصب تابلو های جدید هستیم و همچنین دو مورد را برای کنترل محدوده جدید پیش بینی کرده ایم از جمله گشت هایی بر ای کنترل این محدوده در نظر گرفته شده است و مبادی ورودی این طرح نیز کنترل خواهد شد.

وی تصرح کرد: پلیس به عنوان یکی از دستگاههای اثر گذار در کنترل ترافیک و کاهش آلودگی تمام تلاش خود را خواهد کرد و به همین منظور باید یک سری محدودیتهایی در نظر گرفته شود که یکی از این محدودیتها طرح زوج وفرد است و این طرح هم اکنون به کمک شهرداری در حال مکانیزه شدن است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ از وارد شدن جرثقیل های جدید برای حمل خودرو ها خبر داد و گفت:از آنجایی که مواردی مشاهده شده است که خودرو ها در هنگام حمل به پارکینگ با خسارتهایی مواجه شده اند به همین منظور در ستاد ترخیص پیش بینی هایی صورت گرفته است که رانندگان در صورت حمل خودرو با جرثقیل می توانند در صورت خسارت به این ستاد مراجعه کنند و خسارت این افراد برآورد می شود و توسط شرکت خصوصی که مسئول این جرثقیل ها است پرداخت می شود همچنین در صورتیکه خسارت در پارکینگ به خودرو ها وارد شود پارکینگ ها مسئول پرداخت این خسارت به رانندگان هستند. در صورتیکه افراد با جای خالی خودرو خود مواجه شدند می توانند با اعلام عددی مشخصات پلاک خودرو به پیامک 35353 پس از یک ساعت از وضعیت خودرو حمل شده به پارکینگ خود مطلع شوند.

سردار رحیمی تنها پارکبان هایی را مجاز به فعالیت دانست که درشرکت شهربان فعالیت می کنند وگفت: مباحث مقدماتی آموزشی برای پارکبان ها به اتمام رسیده است واجرای این طرح هم اکنون در مرحله ادرای است و قرار است تمام شرکتهای غیر مجاز پارکبان جمع آوری شوند و تنها شرکت شهربان که طرف قرارد داد با شهرداری و پلیس است مسئول این طرح است.

وی در پایان گفت: از موضوعات مورد نظر پلیس اصلاح رفتار ماموران انتظامی است و طبق آمار به دست آماده میزان رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس افزایش و میزان انتقادات از پلیس راهنمایی ورانندگی بسیار کاهش پیدا کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"