کد خبر: ۱۲۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۶ آذر ۱۳۸۹
تهران قربانی تضادهای مدیریتی در جامعه
به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص فقدان استانداردهای کافی در تولید سوخت در کشور گفت : اینکه درتولید بنزین و گازوئیل در پالایشگاههای کشور استانداردهای لازم وجود ندارد امری بدیهی است .

تولید سوخت در کشور با استانداردهای اروپایی فاصله بسیار دارد

به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص فقدان استانداردهای کافی در تولید سوخت در کشور گفت : اینکه درتولید بنزین و گازوئیل در پالایشگاههای کشور استانداردهای لازم وجود ندارد امری بدیهی است .

سیروس سازدار در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرخودرو افزود :سوختهایی که درکشور تولید می شوند از استاندارد های بین المللی برخوردار نیستند و واردات بنزین در گذشته به منظور تامین سوخت استاندارد و مخلوط شدن بخشی از آن با بنزین های تولید داخل به منظور ارتقاءکیفیت بنزینهای داخلی صورت می گرفت .

وی با اشاره به اینکه تولید بنزین در کشور فاصله زیادی با استانداردهای اروپایی دارد گفت : بدلیل اینکه پالایشگاههای کشور بدون استفاده از تکنولوژی پیشرفته با تمام ظرفیت به تولید بنزین و گازوئیل می پردازند لذاقادر نیستند سوختی متناسب با استانداردهای مورد نیاز کشورتولید و به بازار عرضه کنند .

نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی راهکار تولید سوخت مناسب را تجهیز پالایشگاههای کشور به تکنولوژی تولید سوخت روز دنیا دانست وتصریح کرد : در صورتیکه سرمایه گذاری های مناسب در این بخش انجام گیرد قطعا کشور از واردات سوخت از دیگر کشور ها بی نیاز شده و دیگر شاهد الایندگی هوا از سوی سوختهای تولید شده در کشور نخواهیم بود

وی در خصوص عدم تخصیص بودجه وعده داده شده به شهرداری تهران در ارتباط با توسعه مترو ، خاطر نشان کرد : متاسفانه تهران قربانی تضادهای مدیریتی در جامعه شده و منافع ملی قربانی منافع جناحی شده است و به همین دلیل تخصیص بودجه وعده داده شده با وجود تصویب مجلس شورای اسلامی از سوی دولت به شهرداری تاکنون محقق نشده است ضمن انکه نمایندگان مجلس تلاش خود را دراین راستا به کار برده اند اما پیگیریهای آنان تا به امروز به نتیجه نرسیده است .

سازدار گفت : تنها راه ساماندهی به ترافیک شهر تهران پرداختن به توسعه مترو بوده وراههای دیگر مانند مسکن های مقطعی عمل می کنند .

وی توسعه مترو را نیازمند حمایت جدی دولت دانست و اضافه کرد : اعلام تعطیلی های پی در پی تنها رکود اقتصاد را به همراه خواهد داشت و تعطیلی تهران یعنی تعطیلی در تمامی کشور که این امر زیان های غیر قابل جبرانی را بدنبال خواهد داشت .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"